Att ens tänka tanken

Äta smaskig pumpasoppa och titta på Mrs Browns Boys, hysteriskt kul, är några av de vanor jag har nu förtiden!
 
Yum!
 
 
Jag sitter i soffan med min bror snarkandes brevid mig och njuter av livet! Jag sitter här och funderar lite.
Det är alltid kul!
Jag är tacksam! Jag är så himla tacksam att jag får möjligheten att sitta här på andra sidan planeten Tellus och träffa alla dessa underbara människor och vara med om en för mig ny kultur och vardag. Att vara utbytesstudent är något som andra gör... Trodde jag. Det var något jag drömde om, något bortom nåbart och helt hysteriskt galet underbart som andra, några speciella fick äran att uppleva. Att höra andra berätta om deras år och vad de varit med om var såååå häftigt och jag var såååå avundsjuk! Jag ville också! Jättemycket! Fast hur skulle det gå till? Någon måtta påt får det ju vara...
Så en dag kom jag att tänka på att jag faktiskt också skulle kunna göra det där året. När jag läste på alla hemsidor om vad som krävdes så var det ju precis det jag hade. Motivation och viljan att uppleva andra kulturer. Det var ju precis det jag ville! Då bestämde jag mig och det har inte funnits några andra tankar än att jag skulle åka, om inte till NZ så till något annat land, bara jag fick åka.
Hela ansökningsprocessen kändes seg som bara den, men när jag tänker på det nu var det evigheter sedan! Nu sitter jag här och kan knappt tro mina ögon. Jag är här. Jag, Karin, är på mitt hittills största äventyr och gör precis det som jag så länge drömde om. Det jag kunde ligga i sängen på kvällarna och rita och skriva ner vad jag skulle göra, hur det skulle kännas, om man skulle trilla över kanten när man passerat halva jorden. Jag kunde inte somna för jag tänkte på att få vara så stor och mogen att kunna åka helt själv till ett annat land för ett tag. Jag har alltid varit imponerad av människor som är bra på engelska, och det om något kunde jag fantisera i evigheter. Hur skulle det kännnas att vara borta från alla, från allt och bara se nytt för ett helt år? Jag var så imponerad av alla andra som gjort ett utbytesår, nu är det min tur! Och jag lovar er, jag ska se till att det här året blir till det hittills bästa i mitt liv! Starten har varit en bra början..
 
Tänkte bara säga det...
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: MaPa

Tack Karin för att du är som du är och att du är så klok som du är. Det är ju därför du är där du är. Du inser verkligen att ta vara på olikheter, mångfald och variation. Det vore ju ganska onödigt att åka bort om du vill ha det precis som hemma, ganska fantasilöst också. Minns alltid vad din första fröken Lisa sade. Du kommer kunna bli och göra precis vad du vill, bara du vill det tillräckligt mycket. Du har den förmågan att vilja och målmedvetet våga satsa. Det är stort! Fortsätt med det.
Varma hjärtekramar Barbro & Bosse

2012-08-28 @ 20:15:15
Postat av: Elin

vad kul att du har det så bra Karin!! :D riktigt häftigt att du är där du är... och modigt! Är verkligen imponerad av dig och har alltid varit.. vem om inte du skulle lyckas komma iväg till NZ i ett helt år liksom? Haha, vi saknar dig här hemma, kramar!

2012-09-01 @ 11:56:31
URL: http://lelleelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: