Kändis

Tack mor och far, det var fint! :) och tack för att ni är bäst!
 
I helgen var jag på den mest spektakulära föreläningen någonsin. Tony Christiansen förlorade båda sina ben i nioårs åldern vid en olycka vid järnvägen. Hans liv förändrades som ni förstår över en dag.
Han är idag vuxen, gift, tvåbarnsförälder, har bestigit Kilimanjaro hasandes fram på sina armar, är svartbältare i take won do och en helt underbar kille. Han har skrivit flera böcker och jag blev helt såld. Han talade om drömmar, om att våga tro på sig sjlv och skita i vad andra säger att man ska göra, eller snarare vad man inte ska göra. I hans liv finns inte can't, shan't, won't osv. Det var fint tyckte jag, och mycket inspirerande.
 
Jag var där med familjen och å middag och snackade med honom efteråt, skön kille detdär. Han var mycket snäll och som sagt väldigt inspirerande.
 
Idag fann vi detta:

En helt vanlig tidning, Nelson Mail
 

Med lite bilder från Tonys kväll
 

Och ups, där är jag! Min syster, Veronica och jag sitter där så fint :) Jag är tjejen med ljusast hår...
 
Och och och, vet ni vad!! En kiwikille kom fram på skolgården och sade:
Hejsan, du är Karin, eller hur?
Varpå jag svarar: Jajeböj, det är jag det, vad kan jag stå till tjänst med?
Killen: Jo, jag skulle hemskt gärna vilja göra en intervju med dig för skoltidningen.
Ööööööö, jahaja, det vill du minsann!? Svarar jag förvånat... Jamen, det tycker jag du gör himla rätt i ;)
Jippie! Vad kul! Kan vi börja nu?
 
Så jag blev intervjuad vid fyra olika tillfällen under dagen och fotad lite hela tiden.
Så går det när man är kändis... haha;)
 
Ja, tänkte bara säga det...
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: MaPa

Tjaa, vem blir förvånad...? Nu verkar K-Kuriren ha fått en konkurrent och ditt glada leende fortsätter sprida sig över världen.

2012-08-29 @ 20:56:30
Postat av: Lotting

Åhhhh vad det är skojsigt att läsa om allt du gör! Du verkar ha det toppen och det är du verkligen värd! På måndag kommer alla eleverna igen till Kulturskolan och då blir det tomt när jag inser att jag inte kommer ha en Karin sittandes på min besöks/elevstol ibland, inte ha en stor cello liggandes på expeditionen.....men jag vet du var du är och att du njuter varje sekund! Fortsätt ha det gott och skriv så mycket du orkar och hinner! Stööööööööörsta kramen från mig! Lotta

2012-08-30 @ 10:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: