Bussresenären

Jag är ett nyfiket bussbarn som gillar att iakta och observera människor. Idag på vägen hem från skolan satt jag således på bussen och hade den ultimata platsen där jag lade märke till en man med papper och penna i högsta hugg. Han hade en bok där "Verbformer" stod på omslaget och med jämna mellanrum skrev han ord som verkade poppa upp i huvudet på honom när vi for fram. Allt från: Kvarnen, bil, trafikljus, skylt och vägmärke till bok, flicka, Hej, tack o.s.v.
Jag gick förstås och satte mig bredvid karln och sade "Hej". Jag smäller aaaav vad glad han blev! Det är inte klokt, han såg ut som ett litet barn på julafton. MINST! :o Jag sade att jag tyckte att han var duktig och frågade om han ville ha hjälp, så han läste myhyhyyycket glatt upp alla ord han skrivit ned. Sedan började han läsa på skyltarna som vi åkte förbi, han var grymmare än grym! Forssjö. Toksvårt ord! Ujujuj vad vi skrattade åt det. 
Så var det med det. Bra grej! 
 
Nu har jag snart ätit upp ett halvt paket Brago-kex och druckit mig mätt på mjölk... Det bara blev så. Ska snart hoppa in i dushen och trampa in till stan där jag ska hänga med några fabulösa vänner, spela spel, äta marshmallows framför majbrasan och skratta så jag får kramp i magen. (brukar bli så när vi umgås) Låter som en bra valborg.
Kärlek! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: