Vardagssnack

Hej på er!
Jag har, med min organisation, varit på en vandring upp för ett berg i helgen. Det var en vandring på 25 kilometer, 12,5 upp och 12,5 ner på tillbakavägen. Vi var fem barn, jag, Camila, Menon-Frankrike, Magui- Argentina och Kazu-Japan, men de har ni träffat förut ;) I alla fall, vi vaknade på lördagen med ösregn utanför fönstren. Men tuffa som vi är så trotsade vi det ruskiga vädret och gick i alla fall..
 
Det var blött.. haha jag var dyngsur rakt igenom, regnjackan som jag lånat från skolan funkade inte alls. Jag hade använt den förut när vi varit på kamp med skolan och den funkat alldeles utmärkt, men så mycket som det regnade dagen till ära var lite väl myclet tydligen. Det regnade inte alls hundar och katter, det regnade elefanter och flodhästar! haha.
Jag gick där och filurade och hade det bra, det var riktigt kul! Barnen droppade av en efter en till det tillslut bara var jag och Kazu kvar, tappra kämpare. Vi var de enda som kom ända fram, och gud vad lyckliga vi var. Det är spännande, de sista fem minutrarna, efter att ha vandrat ett antal timmar, dyngsura i regnet tänkte jag; hujedamig nu får den där nedrans sjön banne mig vara här för annars tänker jag minsann bygger en egen! Och så vips var jag där och då hade jag helt plötsligt ork att springa runt som en liten galen hamster och hoppa upp och ner med hur mycket ork som helst. Hahahaha.
 
Höjden av spännandehet var definitivt när vi stannade för att ta fram lunchen vi gjort i ordning och få i oss lite energi. Jag tar fram Camilas matpåse och ber henne ta fram min.. Hon rotar runt ett tag och frågar var jag stoppat den. Jag funderar lite och svarar sedan så ärligt, på soffan... hahaha! Jag hade glömt maten hemma !!!! Då var jag stolt kan jag tala om ;) Haha jag fick en halv macka dock så jag överlevde... fast Murray tyckte jag gick lite väl fort på tillbakavägen.. inte konstigt det, jag var ju hungrig som en varg! ;)
 
Vi hade en mycket skön dush efteråt och lagade supergod mat som mättade oss alla. När jag packade upp min väska efteråt hittade jag en påse full med mat... Så den var i väskan hela tiden!! Karin, Karin, Karin...
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Mamma Barbro

Ett paket Ballerina hade suttit fint...att dela på.

2012-10-15 @ 19:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: