Examensfri dag

En vanlig onsdageftermiddag som igår ser ut som så att jag går på Rotarymöte och äter middag med dem, lyssnar på intressanta talare och träffar massa folk. Sedan kommer jag hem och hittar på något kul. Igår spelade jag och syster Clare spel på köksgolvet i timmar till vi båda somnade mitt i en konversation..
 
Idag börjar våra exams i skolan. Jag har fyra olika prov som ska genomföras, engelska, matte, drama och engelska-cambridge. Idag är det dock inget prov på schemat så jag softar. Sitter just nu och lyssnar på radio och ska snart snöra på mig skorna och bege mig till staden och äta lunch med Chizuru senare. Vi får se vad som händer senare, kanske bakar något smaskigt eller skriver lite på min engelskuppsats. Temat är What is the role of male tribal leadership? Tro det eller ej, jag har lyckats få med både Tomten, Voldermort, Dumbledore och Hitler i en och samma uppsats... Ska nog försöka få med lite mer Maori kultur också innan den är klar..
 
Nej ni, nu får det vara nog med svammel. Ta hand om er och ha en alldeles fabulös dag!
 
 
 
Haha jag hittade lite fler bilder från antraktis..
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Pappa Bosse

Karin, det är helt underbart att läsa om, och se dina fina bilder från alla dina upplevelser! Ibland slår mig tanken om vad t.ex. din farmor och farfar skulle ha haft för känsla av att få känna din glädje och entusiasm och få se dina bilder och berättelser. De, och kanske speciellt farfar som var nyfiken, skulle säkert ha älskat dina berättelser, förundrats över möjligheten att kunna hålla kontakten på så långt håll, och snacka om att de ville få höra mera när du kom hem. Jag är jättelycklig, med en liten tår i ögonvrån, när jag tänker på det och på hur du förmedlar dina upplevelser och känslor! Fortsätt att ta väl vara på din tid! Så mycket Bamasekram som det går att ge! Pa

2012-09-13 @ 15:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: