Livet leker

Ja, livet leker. Jag sitter här, i detta fantastiska land, läser Dear John och lyssnar på John Mayer. Äter en fruktsallad och låter mig själv sitta och kuckilura lite granna. Det är bra, det måste man göra! Och det gillar jag! Liksom bara sitta och fantisera på farstukvisten.
Titta på Disney filmer, som för övrigt antagligen är en av de bästa sagorna som finns, är mycket roande. Jag är alltid sugen att se Disney, och Astrid Lindgren förstås, men det är så utomordentligt bra så det går inte ens att jämföra. Tarsan, Hercules, The Incredibles...Helt underbart ju! Och musiken, Jag älskar Disneys musik! Och att de i alla filmer har någon detalj från en annan Disney film så de liksom hänger ihop. Det är mysigt!! Till exempel tekopparna i Skönheten och Odjuret kommer fram i många Disney filmer..
 
Undrar hur det skulle kännas att leva i en Disney välrd. Hur galet som helst!
Fast vår värld är ju inte heller så tokig, jag gillar den megamycket också! Vi lever ju nästan i en Disneyvälrd ju, fast med mer difusa och tråkiga skepnader. Men alla element finns ju här. Vi, de aldra flesta, har ett utomordentligt bra liv, men något kommer ivägen för oss, ett hot, ett monster, en häxa, ett tvång, jobbig uppgift, rädsla eller liknande, det hela blir mycket jobbigare och det känns tungt och som att en ond ande, ond gud, arg best eller något annat kusligt vill äta upp dig. Men! Det finns nämligen ett men.. Du vill inte sjunka under ytan. Du strävar efter att nå målet, nå det du drömmer om. Det finns en hel drös människor som hejar på, som vill att du ska lyckas, utan dem går det inte och du inser det när du är som närmast tänderna på den ohyggliga besten. Att ta dessa för givet är annars väldigt lätt. Men du får superkrafter och klarar mycket mycket mer än du tror om du vill det tillräckligt mycket! Det fina är också att det finns människor som du älskar så otroligt mycket att du gör vad som helst för dem. Som alltid finns i ditt hjärta och kommer alltid att göra! Ja, och så slutar det med att du gifter dig med ditt livs kärlek, får massa otroligt vackra barn, perfekt jobb, slimmad kropp och det perfekta livet i all evighet, monstret besegrat och bara skratt, bus och lek framöver... Eller nästan i alla fall. Ett som är säkert är i vilket fall som helst att du är din egen Disneyvärlds huvudfigur. Du är hjälten, den som räddar din omgivning från att gå under och borde prisas med en hejdundrans fest med pompa och ståt, det borde skulpteras statyer till din ära och människorna kring dig buga när du går förbi och alla stämma in i sång och dans av kärlek. För det är du värd!!
 
 
 
Så kan det gå när man tittar på Disney, Karin filurar iväg. Det skulle inte förvåna mig det minsta om Disney makarna hade detta i tankarna hela tiden... De är antagligen jätteglada att jag kom på verkligheten åt dem... Eller det funkar med de flesta filmerna jag har sett i Disney i alla fall.. ;) Och det funkar i min Disneyvärld!
 
Karintantsvea
 


Kommentarer
Postat av: Bismillah

Fin blogg :)

2012-09-22 @ 12:57:25
URL: http://quraninswedish.blogspot.se
Postat av: Elin

haha åh vilket roligt och smart inlägg! :D

2012-09-24 @ 20:00:03
URL: http://lelleelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: