Löpsedlarna i dagens press

Hellu på er där borta! Sommarn som pågår just precis nu här borta är helt gaaalet härlig. 30 grader idag och vädret har tydligen bestämt sig för att braka på till 37 grader imorgon.. Kommer troligtvis tillbringa dagen vid havet kan tänkas, eller poolen :) Tydligen har alla kiwisar en oskriven lag (ni vet en såndär som vi har om att ta av sig skorna och skaka hand med höger..) om att på sommaren när det är så här varmt är allas pool till för alla. Så om man spantserar runt på en gata och plötsligt får en värmechock och det känns som att hjärnan ska smälta om jag inte stoppar en ispåse på huvudet nuuuuu! Om det är så, är allas pool ok att hoppa in i, så om jag går förbi ett hus med pool är det bara att hoppa in, bara sådär. Det är en mycket bra oskriven lag tycker jag!
 
I alla fall har jag hunnit massamega mycket sedan sist, ni får ursäkta, men jag hinner liksom inte skriva här.. Eller jag gör annat.
 
Som ni kanske vet, om inte bör jag berätta detta nu.. Min värdfamilj nummer 2, alltså den jag bor hos nu, Millers, är mycket intresserade av cykling. Pappan och lillasyster Olivia, som är 16, tränar cykling ofta och länge. Det är både mountain biking och road cycling vi snackar om.. Jag har fått en fin cykel jag använder och hela pillevippen.
I lördags följde jag med till mountain bike spåren utanför stan och testade lite. Det var kul och jag tycker nog jag ficck godkänt på min förata tur! Kul kul!
Igår var jag på min första karatelektion här. Det var helt gaaaalet roligt! Jag fick låna min värdmammas gamla dräkt och de gav mig ett lånebälte där som jag kan använda. Stilen som de kör är seido karate, vilket är ganska annorlunda mot vad jag är van vid, men fortfarande karate ju, så jag lär mig snabbt som blixten. Vi körde en timma och herrejösses, jag körde stenhårt och älskade varenda liten sekund av det. Så himla himla härligt att vara tillbaka liksom. Jag insåg inte hur mycket jag saknat min karate och hur mycket jag älskar det förens igår. Det kändes verkligen som att jag kom hem till min lilla karatevärld igen. Superduper härligt!
 
Ikväll är det cykling som gäller innan jag och Granny bunkrar oss i soffan och tittar på Harry Potter och den flammande bägaren.
 
Karintantsvea
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: