Bra dagar är bra

Wöw vilken bra dag det varit idag då! Me like!
Efter mitt studerande i skolan satte jag mig minsann på en bänk i solen med en glass i handen och tittade på film. Låter fantastiskt om jag får säga det själv. Och det får jag. Om jag haft instagram eller varit mer aktiv på ansiktsboken hade jag säkerligen lagt upp en fin bild och berättat för alla hur jag verkligen njöt och bara mös där för mig själv på bänken. Så hade jag fått några likes och kommentarer som: "Åh, vad trevligt". FAST, det hade varit en lögn, eller i alla fall förskönande av verkligheten för det faktum att man inte ser någonting av filmen i sådant ljus, blir bländad på alla sätt och vis och nästan får glass över hela datorn medan det småblåser lite kyligt i nacken så man blir alldeles ruggig, är en parantes av berättelsen jag i så fall låtit bli att skriva om..
Så jag struntar i inlägget och mår gott av min eftermiddag i motljuset utan likes och försköning. Fast jag tyckte i alla fall det var en jättebra idé att sitta där, och njuta av ingetgörandet i solen, även om det i verkligheten inte såg ut som en instagrambild. Faast hur mycket här i världen gör det egentligen..?? Glad tjej är jag, slutdiskuterat. 

Sedan har jag sett en bilförare som tecknade teckenspråk. Det har jag aldrig sett förut så det tyckte jag var himla tufft.
 
Och så har jag repat med symfoniorkestern som har konsert imorgon. Det kommer på riktigt bli väldigt bra tror jag. Ett kletzmer-band som heter Kandels Kapell kommer och lirar med oss, brutalbra! Det är en önskekonsert vilket betyder att folk har fått önska vad vi ska spela, så det blir en salig blandning av musikal, klassiskt, modernt, romantiskt och allt möjligt. Konserten är klockan 16, biljetter finns i dörrn, kom vetja! 


Kommentarer
Postat av: AliceSaraLovisa

Du är ju bara för underbar! <3

2014-04-28 @ 16:29:58
URL: http://alicesaralovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: