En vanlig dag på barnhemmet

Jag har ju helt glömt bort att berätta hur det går till här ju!!
 
Jag vaknar vid 5 varje morgon för att värma lunch till två av barnen, se till att de äter frukost och går ut med dem till bussen. Sedan lagas det flytande gröt till resten innan de far iväg de också. Efter det går jag tillbaks till sängs och sover några timmar till innan jag och hushjälpen Mansi går upp och diskar, med tvål i olika byttor på baksidan. Sedan brukar vi ta några kvistar och borsta den hårdpackade jorden runt huset för att snygga till lite och få bort allt hönsbajs. Ungefär här brukar jag ta mig en kopp te, som för övrigt smakar pepparkaksdeg!!!, och en banan eller lite flytande gröt. Borsta tänderna i buskarna innan det är dags för antingen lite armandspärling, vattenhämtning, tvättning eller bara chill. 
 
Vid 12-tiden lagas det lunch som stoppas i byttor. De minsta tjejerna kommer och hämtar dessa när de slutat, och går tillbaka för att ge till de andra. Då äter vi, tjejerna diskar lite innan vi börjar leka med någon boll, hoppa hopprep, sjunga ramsor, leka kurragömma eller vad som helst. Vid 4/5-tiden är alla hemma och vi gör lite läxor, läser sagor, ritar eller leker mera.  När det blir mörkt, sådär vid 7-tiden någon gång, går vi in och myser eller pysslar lite mera. Kroppskontakt och bara vara med varandra is da shit!!! Lite matlagning på det och sedan käk. Alla barnen ber innan varje måltid och nästan slickar av tallrikarna- såååå gott med mat!! 
 
Här går jag och tjejerna in till deras rum för att sjunga några sånger, be och kramas godnatt. Det är väldans uppskattat från alla parter kan jag lova! :D 
Mja, sedan går jag och skriver lite dagbok, diskar, torkar golv, tittar lite på nyheterna (vi har minsann en liten TV som fungerar ibland!), borstar gaddarna och kryper till kojs.
 
Nu ska jag leka. Ta hand om er och kramas mycket!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: