Freeeeedag

Jag har haft en sådan brutalintressant vecka så ni anar inte.. 
 
Jag och mina naturvetenskapligt lagda vänner har haft djupa diskussioner om livet. De har plugg upp över öronen och börjar nästan få lite avsmak för just naturvetenskapen ju mer de håller på med den. Dumt. Jag tycker de är väldans duktiga i alla fall, som kämpar med alla minipluttgrejer som man inte ens kan se. MEN nog om dem, tillbaka till mig ;)
 
Tisdagen var dagen för mitt premiär-åk i ambulans. Tuffa grejer... Hahaha ingen fara på torpet dock, bara min kära klasskompis som fick ett epelepsianfall. Tokfian låste in sig på toan så jag fick "bryta upp" dörren (egentligen bara halv-råna en stackars kille på bankkort som jag använde som nyckelersättare, men det låter mycket tuffare med dörruppbrytande..). Hon hade haft sönder handfatet och krampade från topp till tå medan hon var helt medvetslös stackarn. SÅ jag ringde 112 och följde med kraken till plåsterhuset. Slutet gott allting gott! Hon mår bra och vi ser det roliga i livet. Det tar dock inte bort det faktum att epelepsi är skit. Riktigt ur-träligt är vad det är!
 
Här tar vi tag i saker med hull och hår:
Jag har bokat tid hos konstaplarna i staden för att förnya mitt pass. Check
 
Jag har för första gången varit hos en sjukgymnast med min rygg! HEJA! Elmassageplatta på ryggen, ett evigt petandes och pillandes med fötterna mina. "Öööööh" tänkte jag, "det var för ryggen jag kom..!?" Men så sade sjukgymnasten att jag minsann hade olika långa ben (whot!?!?!?!, åh herre min geee, nu kanske jag måste såga av ena benet lite!?!?! HJÄLP!). Nejdå, jag överdramatiserar inte aaalls ;) Det var visst inte tal om tre decimeter lång skillnad och dessutom kan det mycket väl vara på grund av att jag har ont i ryggen som jag snebelastat och fått jox i höften som i sin tur lett till benskillnad. Antingen det, eller så har jag olika långa ben och har på grund av detta ont i ryggen. Svårt att veta. 
 
Jag har pluggat körkortsteori så det dånar om det. Dessutom har jag haft två brutalbra lektioner med universums trevligaste körskolelärare. I alla fall en klar etta i mitt universums! 
 
Jag har sjungit med min eminenta vokalensemble på ett årsmöte för Musikens Hus-männsiskorna. Guhuhuuuud vad bra det gick! Tihi vi blev superpeppade allihoppa och planerar en stor koncert i akustikvänlig lokal i början av juni. Då får ni komma och lyssna på oss, det blir bra det.
 
Nu är det fredag och himlen var alldeles rosa nyss. Jag sitter och dricker mjölk och lyssnar på förträffligt bra musik. Har noll grejer inplanerade i helgen, vet inte när det hände senast!!! men hoppas få köra lite bil. Tänkte försöka mig på en joggingtur om det vill sig och få undan lite skolarbete som hänger över mig. Men först lite matlagning och filmtittandes. Det bådar gott detta  :)
 
Ha en lugn och safe helg! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: