Mars mars måne jag kan lura dig till Skåne.

Skidor visas på burken i bakgrunden hos mig en dag som denna, själv sitter på vardagsrumsgolvet och skriver en naturkunskapsrapport medan jag mumsar lakrids och dricker mjölk. Då är livet ganska bra liksom. 
 
Igår var jag på klassgalej med klädseltema: länder. Antingen är mina klassmates oerhört icke-stereotypt lagda, brutalt okreativa eller helt enkelt en hög tråkmånsar (i just den aspekten) för inte tusan var det massa olika länder representerade på den festen. Nä, fy vale. Jag, Sofie och Eveline var i alla fall supertjusiga. Jag var fransos med randig tröja, basker och stilig mustach - stiligt värre! 
 
Om några timmar ska jag sitta bakom lås och bom som den amerikanska Betty Houston, repetition av "Alla är vi änglar när vi dör" på schemat. Jag säger då det, kom och titta!!

"Nu är det snart dags för den nyskrivna enaktaren ”Alla är vi änglar när vi dör” att ha premiär.

 Svart humor om tre kvinnor i fängelse i USA. Några sångnummer finns med bakgrunder av Lars-Åke Svantesson.

 Vi får följa dom under några timmar och vi får veta varför de har hamnat där och vad dom tycker om det.

 Johanna Allen Dahlberg, Sofia Jonsson och Karin Karlsson har dom tre huvudrollerna. Följ repetitionerna på min blogg  www.piaw.se

 Premiär fredag 7 mars 19,00 på DUD, Fredsgatan 4-8 i Katrineholm. Biljetter finns i kassan en timma innan föreställningen. 100kr.

Söndag 9 mars 16,00

Lördag 15 mars 16,00

Söndag 16 mars 16,00."

 Nu ska jag återgå till Herr Galilei innan det får bli lite matskapande
Hadehade 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: