Miniräknaren är en himla bra uppfinning

Hepp! Här sitter jag i min superfluffiga rosa morgonrock och studerar matematik. Sekanter, tangenter och extremvärden till höger och vänster. Ofantligt vad människor som levde innan dessa formelregler och utttryck måste haft det svårt, för hur kunde man någonsin klara sig utan integraler och extremvärdesfunktioner? Stackars krakar, vi har tur vi, det är ett som är säkert.. haha nåväl, det går riktigt bra nu, känner mig nästan som en professor inom matematik med håret på sniskan och små glasögon på nästippen alla gånger jag och facit håller sams- vilket blir oftare och oftare:) Effektiviteten har liksom varit maximal hela dagen (ja, fram till nu då..) heja!! :)
 
Solen skiner och Toto kvittrar här inne, därför ska jag trä på mig ett par dojor alldeles snart och låta kroppen få lite D-vitamin på andra sidan fönstret.. och Toto får bytas ut mot fåglar istället ;)
 
På schemat för resten av dagen står:
 
Ta min rygg på en promenad
 
Dricka en smoothie, för det är smarrismaskens
 
Fixa fika till min kära kammarkör
 
Ha stämrep med Carro så vi blir alldeles jättegrymma till koncerten imorgon
 
Sjunga med kören och möjligtvis ha lite extrarep efteråt
 
Extrakolla att alla derivator och matematiska tankesätt koms ihåg till provet imorgon
 
Sova nalle
 
Ajökens folket, ut och lapa sol med er! 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: