Om nu varlden gar under...

Jag och Camila var pa Skyfall harom dagen. SA HIMLA BRA! Och fasten vi satt sa lange i biosalongen fick vi inte det minsta ont i rumpan :) Topptopp, ga och se den om ni inte gjort det annu!!
 
Jag har spatserat runt pa staden och inhandlat julklappar, eller snarare kopt grejer att producera julklappar, skojsigt!
 
Senaste dagarna har det varit.. ja vad ska man saga.. inte for kallt i alla fall. Mycket tur att man inte gar i skolan och behover tanka utan kan tillbringa dagarna vid havet:) Livet leker kan man ju allt saga!!
 
Sa vi hade julfest med Rotary i onsdags. Jag, Camila och Kazu var dar och berattade om vara jultraditioner. Skojsigt! Det var bara vi svenskar som tittar pa kalle.. och firar lucia... som inte ens ar svenskt.. och har sno pa jul allt som oftast... Det var mycket kul att lyssna pa de olika skillnaderna tycker jag:) Alldeles snart kan jag beratta om en somrig jul pa andra sidan jorden, men det kan ju inte bli forens efter jul, forstar ju alla manskor ;) Vi var i vilket fall pa den dar lilla tillstallningen och jag stod och diskuterade med en kvinna om  huruvida vi ville aka till manen eller icke... Sa plotsligt tittar jag mig om i rummet och ser en figur som star och lipar mot mig, tungan rakt ut med den fulaste grimasen.. Vad i allsin dar, detta ser bekant ut, hinner jag tanka innan figuren attackerar mig och vi bada ramlar pa golvet. Sa sager figuren: Oi! Why havent you answered my texts you dick!! So rude, and by the way, COME HOME Hahahahahaha det gjorde min dag, helt och hallet, kan ni tanka er, mum var dar!! Det var den basta kanslan alltsa. Min fina kiwimamma, Angela Sanders, som inte varit pa en anda rotarymote.. Hon var dar! Har ju bytt familj for nagra veckor sedan, men varje gang jag ser nan av Sanders kanns det som jag ar hemma igen:).. Jag har verkligen fatt en familj har borta, kan inte beskriva kanslan! Millers ar ocksa en himla trevlig familj sa ja, jag behover antagligen inte beskriva hur bra jag har det...hahaha JAG HAR TRE UNDERBARA FAMILJER AN SA LANGE, helt galet ju! 
 
Ja,det var det..
Jo, nu kom jag ihag... Det asgs ju att varlden gar under ikvall, sa jag bor val skriva lite har liksom.. Om jag nu inte skulle fa en andra mojlighet att sagat liksom.. 
Fast nu borjade jag skriva och det blev sa konstigt, som om jag skulle do pa riktigt och det har jag inte tid med, sa det far bli en kort variant, som en summering av vad jag vill ha sagt..
 
Tack for att du finns! Jag alskar dig och du ar guld vard!
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Barbro

GOD JUL på dig och ha det fortsatt så himla bra.

Kram
Mamma o Pappa i Sverige

2012-12-22 @ 22:29:03
Postat av: Familjen Palm, Johanna och Familjen Kristiansen

Tack Karin för allt du delar med dig.
Just nu är klockan 19.25 på Julaftonskväll i Örebro. Vi har ätit julbord hos Mormor Vibeke och sedan promenerat hem, i ett fantastiskt vinterväder med snö och lagom kallt,till Amaryllisgatan för fortsatt firande. Här blir det julklappar och Julegröt... GOTT och TREVLIGT. Vårt första barnbarn, FRANK, är med, 6 veckor gammal,och det känns underbart. Han är så söt. Från oss alla till DIG, kära Karin, GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!

2012-12-24 @ 19:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: