Nämen tjabba!

Jag är ledig från skolan idag, vi hade öppet hus i helgen så lärarna behöver ta igen sig lite:)
 
Helgen har varit alldeles fenomenal kan jag tala om! Jag har varit på kör workshop i Musikens Hus med diverse höjdarsångare från stan=me like! Otroligt skojigt och en bra utmaning för alla, oberoende av tidigare erfarenheter. Städa har jag hunnit göra också mellan alla bilturer med far min. Jag håller nämligen på att lära mig köra bil. Det ska gå!! Jag har lovat mig själv att ta det ungefär när mitt ID-kort går ut, vilket är relativt snart får man nog påstå... Jag kör med far min i alla fall, till och från stan, i stan, på småvägar här och där och lite överallt. Teorin har jag nu bestämt mig för att lägga lite tid till varje dag. Det bara ska gå detta!! Jag blev taggad i helgen då två mycket påhejande röster uppmuntrade mig och sade att det visst gick - och tänk vad skönt när jag väl har det där kortet.. :)
 
Jaja, nog om detta, var var jag nu.. Jo, i söndags var jag på teaterrep inför storföreställningarna av Brustna Vingar som går av stapeln i februari. Jag spelar Freja, en kaskelottbjörn. Det är skooojigt, kom och se vettja! Efter teatern begav jag mig till Musikens Hus igen för att forstätta med sjungandet. Ja, jag säger då det, roligt var det! :) När jag och bror kom hem var det bara att vända igen då jag följde med Mor, Far, Kathy och Alexie till Friskis. Intervallflex stod på schemat. Ujujuj skoj men tjofräs vad jobbigt...
 
Törnrosa, Tarzan och Kung Fu Panda har varit helgens filmer. Hahaha, älskar Disney! 
Nu ska jag återgå till mina skolböcker och få in lite material till ett diskussionsseminare om kultur, utanförskap och kriminologi i sociologin på onsdag. Ni hör ju bara så spännande! Jag är himla glad att jag går det program jag gör- Samhällsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap. Jag läser om etnicitet och kulturmöten, sociologi och massa annat skojs. Heja! :) 
 
Ha det gött, ska försöka titta in här lite oftare från och med nu- så ni kan vara med och höra om hur det går för mig här i stugan. Jag har så himla många kalasbra planer nu ska ni veta. Om det blir som jag tänkt- vilket det kommer!!!! Så kommer både min närmsta såväl som lite senare framtid bli alldeles hysteriskt rolig. Tjohoooo!
Kram på er!  


Kommentarer
Postat av: AliceSaraLovisa

Heja Karin!! Klart du fixar körkortet! :D Kramar!!

2013-11-28 @ 08:29:43
URL: http://alicesaralovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: