God Jul

Nu vet jag hur man firar jul i Nya Zeeland. Detta år var tydligen ovanligt varmt, 30 grader i skuggan..vilket knappt är exiterande någonstans eftersom det är så himelens soligt :)
Juldagen är den stora dagen, men jag tänkte berätta om båda dagarna :)
 
Julafton var:
*Vakna upp tidigt IT's CHRISTMAAAAAAS!!! frukt frukos med systrarna Olivia och Louise
*Camila kom och vi åkte till Herr Butler, vår organisationsnisse, och gav honom vår julklapp- en fotoram med en drös foton på moi och Camila.
*Fara till beachen med Camila, bada i timmar i havet och vara helt upprymd av att det är varmt på julafton
 
 
 
 
* Sedan far vi båda till bärplockar stället och plockar mumsiga hallon och Bosenberries, som stora björnbär
 
*Hem till Sanders för att hjälpa till med julmat lagningen samt bada och dela ut julklappar
Julaftonsmaten, chipssallad haha, annorlunda var ordet ja ;)
 
 
Haha JAG FICK KUMARA I JULKLAPP!! Kumara är som sötpotatis ungefärligt.. Underbart att äta bara som de är!
 
De gillade min present :
 
Min, Clares och Paddys presen till mum and dad t:)
 
*Hem till Millers för att gå på Christmas Carols i stan.
 
Hur coolt är inte detta, Stilla Natt på både maori och engelska :)
Olivia och jag åt yoghurt efteråt för att svalka oss lite.:)
 
*Titta på Grinshen när vi kom hem och sedan somna med ett barns förväntan inför den stora dagen imorgon:)
 
Juldagen får komma senare, för annars blir detta inlägg superstort :)
 
Karintantsvea
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: