Arts festival

När man bor i en stad som denna, Nelson kulturstaden nummer ett, får man vara med om en hel del skojsigheter!
Varje år har de den kända veckan av arts festival då folk från hela landet kommer och njuter av kultur i alla möjliga former. I tisdags åkte skolkören från Nayland, som jag är med i, och orkestern till stan och hade en timmas föreställning.
 
Flera skolor framträde och jag tänkte visa lite bilder :)
 
Kapa Haka är den maoriska dansgrejan som är typisk för NZ. Rugbylaget All Blacks framför den innan varje match och det är en del av kulturen här nere. Som ni ser är det seriöst och tas på allvar, mycket fashinerande att se hur viktigt hakan är för alla. Det ryser i kroppen när jag ser den! En "ritual" att skrämma bort fiender och jag har aldrig sett en seriös haka. Alla går verkligen in för det!
 
En annan skola framförde Per Johnsson hade en bonnagård på maori!!
 
Även dessa framförde the haka
 
Vi äro musikanter
 
 
 
Där står jag!
 
 
 
Fin publik hade vi i solskenet
 
Där kommer jag snart in i bilden helt, men ni fattar grejen med att vi rörde oss på scen ;)
 
Vi framförde låtar från musikaler och lite annat smått och gott. En timmas föreställning, och det var jättehäftigt att vara del av den kända arts festivalen!! Halelulja!
 
Det var det för nu och grattis på födelsedagen kära Matilda och Rebecca!! Ni är så fina så. Vet inte om ni läser detta, men om inte så kan jag tala om för er andra att det är två av mina finfina vänner, de fyller 17 och 19 bast!
 
Kram på er!
Karintantsvea
 
 


Kommentarer
Postat av: Matilda

TACK KARIN!

2012-10-22 @ 17:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: