Bakning

Jag och min kära vän Camila har tillbringat ganska mycket tid tillsammans under lovet, hon har sovit här ett antal nätter och vi underhöll min kära familj på bästa sätt ;)
 
Bakning!!!
 
Clare, Jag och Camila är mästerkockarna alla tider!
 
Titta vilka fina ostbollar vi gjorde, riktigt goda!
 
Bullbak!
 
 
Degen var hårdare än den brukar...
 
Och lite mer konstnärliga än de brukar...
 
Och lite högre än de brukar...
 
Och lite mer bastanta än de brukar...
 
De färdiga bullarna var inte alls som vanliga kanelbullar! Vad hände egentligen? haha
 
Inte som vanligt, men vi gillar förändring och det smakade mycket gott! Och med ett glas mjölk var det nästan som de jag ätit förut...
Jag tror att vi får skylla på jästen.. den hade gått och dött
 
Lite vilandes mellan varven. Björnbröder är otroligt sorgligt som ni kan se...
 
På't igen bara! Middagen blev i alla fall god!
 
 
Till slut lite brasiliansk chokladboll... Men som ni ser fick det bli deg istället, smidigare, roligare och lika gott så... ;)
 
Ja, så kan det gå när det bakas som mest! Och med "fel" mått till på köpet!
 
Baka på vetja!
 
Karintantsvea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: