Labour weekend

Vi har haft lite långledigt den här helgen, ingen skola/jobb idag så jag har haft tid för massa annat.
 
Mina kära kiwipäron är i Argentina och hälsar på deras son Jack som är där och gör sitt utbyte precis som jag. Därför har jag bott hos familjen Butler i veckan och ska göra i nästa, (organisationsfamiljen jag bodde hos de första dagarna). Det är kalas, jag trivs här, de är jättemysiga! Mina Sanderssyskon hemma där jag brukar bo tycker dock inte det är så kul haha!
 
Därför är vi hjärtligt tacksamma för att skype finns!
 
:)
 
Jag sov hemma med dem i lördags dock! Det var mysigt, vi tittade på Barbie, lagade pasta carbonara, pratade i timmar när vi skulle sova, hittade på fina sagor om tår, skypeade mum and dad i Argentina, hade kittlingskrig och mös i massor!
 
Vidare i historiken har jag fikat på stan med Chizuru, varit på marknad, hjälpt Rotary sälja musselbojar som man kan använda i trädgården, firat Kirsty Butler på 23 årsdagen, gått på flådig restaurang med supermat, skypeat min kära vän Johanna Panzar i timmar, som gör samma utbyte fast i Kanada, vilket var en mycket stor höjdpunkt!!  grillat i vårsolen med familjen Butler, tränat löpning, backlöpning till på köpet! Jag dog lite av värme och otränighet men ändå, och efteråt gjorde jag fina styrkeövningar också! Stolt tjej nu kan jag tala om! haha
 
 
Dessutom har jag gjort lite läxor också. Skrivit en början till ett tal i engelskan, studerat matematik fast det var inte så lätt eftersom jag glömde miniräkaren.. och pluggat repliker! :)
 
Jappjapp, livet är allt bra roligt! :)
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Mamma Barbro

Hur/Till vad använder man musselbojar i trädgården?

Svar: Ja, det är lite det som är gejen. Man får välja helt själv, men som gunga, ha växter i den, fiskakvarium, prydnad eller annat dylikt liksom :)
Karin Karlsson

2012-10-22 @ 20:50:45
Postat av: agnes

ah vad fina dina vardsyskon verkar vara!!

2012-10-29 @ 00:08:08
URL: http://sundaybird.blogspot.co.nz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: