Lite senaste nytt

Nu har jag varit här i 3 månader (!) och det är minsann på tiden att hamna på förstasidan i Nelson Mail.
Kan ni se mig? En fjärdedel av mitt huvud är med, till vänster om mustashen! Jag är lite kändis nu tror jag minsann!
 
Jag har..
Klättrat med Outdoors Ed klassen, fast det var inomhus kan ni tänka er!
 
Idag när jag kom hem efter skolan frågade Yvonne mig om jag ville följa med och dansa lite skottisk folkdans! Ja, ni kan ju gissa vad svaret blev haha!  Gudars så kul!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var jag och ett härligt gäng mogna människor som dansade runt i gympahallen i två timmar och hade en mycket trevlig stund tillsammans.
 
Haha, sen har jag hittat en cello som jag kan låna av skolan så jag kan spela i orkestern. Det är helt galet underbart superkul att spela igen! Halelulja!
 
Imorgon kommer föräldrarna tillbaka med flyget så då åker jag hem till Sanders igen. Jag var på middag med mina syskon hos våra farföräldrar i onsdags vilket var enastående trevligt. Det slår mig ibland hur lyckligt lottad jag är. Jag menar, jag är på "andra sidan" jorden, kände inte en kotte här för lite drygt 3 månader sedan och bara hoppades på att det skulle bli ok och att de skulle tycka om mig. Så kommer jag hit. Kastas in i en ny familj, en familj som behandlar mig precis som om jag alltid bott med dem, som kallar mig syster/dotter/grandchild, jag känner mig som hemma på något sätt. Jag har massor med vänner, från alla världens hörn och en hel drös råkar komma från NZ, jag trivs jättebra i skolan, är jättejättenöjd med organisationen och alla mina dagar fylls med nya, spännande, äventyr och utmaningar av olika slag. Jag har tex tandborstar boendes på flera olika ställen och jag känner mig 120% bekväm med att gå hem och hälsa på hos massa olika familjer och bara snacka eller till och med sova över om det skulle behövas. Jag blir nästan tårögd när jag tänker på det. Speciellt som jag har kompisar som inte alls går ihop med sina familjer. Jag har tur och är otroligt tacksam för det!

På tal om tack...
Tack alla ni som finns där för mig, och har alltid gjort på ett eller annat sätt. Det är fint. Jag borde skriva mycket oftare hur mycket jag uppskattar allt ní gör för mig och som sagt finns där för mig. Jag uppskattar verkligen alla små saker, ni har säkerligen märkt att ett Hej kan få mig sprallig en hel vecka ganksa ofta. Jag hoppas ni förstår att det är för att jag bryr mig, jag blir rörd, någon bryr sig tillbaka på något sätt. Det kanske inte var menat som en stor grej, men ibland blir det stort i motagarens ögon och öron. I alla fall i mina. Jag blir verkligen jätteglad, och borde visa det mer, för ni alla borde definitivt få höra hur bra ni är mer än ni gör. Det går nämligen inte att beskriva hur mycket ni betyder för mig!
En annan sak ni gör som gör mig glad är att ni läser min blogg, och att ni går in och tittar varje dag även om jag inte hunnit skriva på länge! Tack för det! Ni visar att ni bryr er och det betyder oerhört! Så till alla er, både ni som läser och andra, Tusen Tack För Att Du Finns I Mitt Liv, Det Skulle Inte Vara Detsamma Utan Dig!
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Néa

Du är så fin Karin! <3
Sänder över lite celloskills över till dig så du får spela åt mig med!
Kramar <3 miss u!

2012-10-25 @ 22:41:30
Postat av: Barbro

Det var fasligt vad du exponerar dig i tidningen då.
PS. Har du den "klänning" jag tror du har?
Undrande Mamma

Svar: Japp det är det precis! haha kreativitet får vi väl kanske kalla det... ;) Man får ju se till att använda saker till mer än ett ändamål här i livet..Kram!
Karin Karlsson

2012-10-25 @ 23:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: