Camp

Jag var alltså på en kayaking/mountain biking camp i veckan, tisdag-torsdag. Jag blev förfrågad i måndags om jag inte kunde följa med, så det var snabba puckar :)
En outdoor ed. klass från året under skulle fara iväg. Enbart killar + en tjej så läraren ville ta med två tjejer till att jämna ut det lite så hon frågade mig och Stine! Haha, two nice 'down to earth girls' who can handle them!! hahaha 
 
Så vi for. Jag har aldrig kayakat förut men kanotat, och mountainbiking testade jag för första gången några veckor sedan så jag var ju världsvan...
 
Vi hade blandat väder, både spöregn och strålande solsken. Marlborough Sound är enastående vackert och helt overkligt att spatsera runt i.
 
Vårt finfina tält som vi satte upp mitt i "djungeln"
 
Det skyddade bra mot regnet och kändes som vi var i djungeln, häftig känsla
 
Palmer, palmer och åter palmer. De kända silver furnsen finns överallt de också
 
 
 
 
 
Vårt lilla läger
 
 
 
Norge, Stine, och Sverige, Karin, är inte helt olika..
 
Matlagning
 
Yum! I alla fall om man är kall och utomhus efter en ganska lång dag.. ;)
 
 
Te är a och o här!
 
 
 
 
 
Ms J
 
öujää
 
Galet kul hade vi och alla var glada! Jag har inga bilder från kayakingen, tro det eller ej, men det blir ganska blött i en kayak... ;) Det var i alla fall helt jätteskojsigt! Och vi fick sällskap av fem sälar som simmade under kayakerna. Vattnet här är ganska klart om man säger.. så det var väldigt häftigt!
 
Kram på er!
Karintantsvea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: