Chch del 1

Som sagt var jag ju i Christchurch förra helgen. Här kommer lite bilder jag tog när ja hade möjlighet. Eftersom det är ganska många bilder har jag delat upp det i olika delar, detta är del 1-staden.
 

Japp, dessa skyltar såg vi llite överallt. Staden är fortfarande under reparering.
 

Repareringar i massor... Det fanns massor med bra parkeringsplatser i stan, smidigt, men anledningen är att det fanns hus där som alla har farit ner i jordbävningarna.
 
 

För att liva upp staden och sprida lite glädje bland allt elände med jordbvningarna har de målat gatorna i roliga färger! Mycket bra initiativ tycker jag.
 

Mycket kreativt. Detta är stadens bank. Man tager vad man haver..
 

Brunch på stan vid centrum som var uppbyggd av containrar. Mycket fiffigt och affärerna såg mer funkiga ut så...
 
Forstättning följer...
 
Karintantsvea

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: