Chch del 2

Vi for till Antarktis för en dag, eller i alla fall för några timmar. Ett resultat av Antarktiska centret.
 

Svensk panzarvagn som tog oss ut på äventyr. Vi åkte som en berg-och-dal-bana tur i denna.
 

Paddy i panzarvagn
 

Karin i Panzarvagn
 

Vi gick in i ett kylrum med snö. Om 1 minut och 48 sekunder kommer det komma en antarktisk storm...
 

Vi var förberedda med skor och tjockjacka..
 

Min kära kiwisyster Clare är i magen... hahaha
 

Hmmm vad står det på skylten egentligen?
 
 

Ojsan! Det blåste ganska rejält...
 

Hujeda mig! Jag är på Antarktis!!!
 
Sedan försökte vi bli varma och sprang runt i huset och såg massa coola grejer. Pingviner till exepel
 

Ganska kul foto om jag får säga det själv...
 

Iiiiii jag är en pingvin! ....nästan
 

De hade döpt alla pingviner, en hette Pingu!
 

Ohej!
 
Vi tittade på en 4D film om antarktis också, kulkul! Vi var dyngsura av allt vattenskvättande..
 
Antarktis är kul! Fast jag vet inte om jag skulle vilja vara där mer än för några timmar... Vi kunde ju bara gå ut ur kylrummet om vi fick nog av det, jag kan tänka mig att det är lite klurigare om man är där på riktigt...
Fortsättning följer...
 
Karintantsvea

 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: