Matematik

3 timmars prov i en kall aula i ämnet matematik. Spännande må ´jag säga! Det var tre delar, probability=sannorlikhetslära, calculus=grafer med ekvationer typ eller jag vet inte riktigt kalkuleringar antagligen, och en tredje del som jag glömt men den innehöl logarytmer och annat skojsigt.
Jag ha aldrig förr jobbat med logarytmer, eller förstått grafgrejen eller lärt mig en hel annat massa vetenskapliga termer inom matematik än så det var lite klurigt. Jag som trodde jag skulle vakna upp igår och vara mettegeni, jag åt ju fisk och allt!
Jag tycker nog jag var ganska duktig på sannorlikheten fast det var något de inte ens nämnt sen jag kom hit. Jag fick fina flashbacks från när min förra helgrymma mattelärare stod vid tavlan och förklarade det förra året.
 
Igår kväll var jag på körrep. Vi övade koreografi till några medleyn som vi ska framföra om några veckor. Det var skojsigt det! Dansadansadansadansa:)Kul!!
 
Ja, idag är det sista provet. Hujeda mig! I engelska, sen är det inga mer! Jag har Rotary ikväll och ska fika med en kompis på stan. Fika är ett väldgt bra ord! Haha dumt att det "bara" är vi som kommit på det än. Jag menar det är ju inte alltid man tar en kaffe när man ska ta en kaffe med någon på stan..
  
Nej ni, nu ska jag göra mig en fabulös frukost och fara till skolan:)  Hadehade!!
 
Karintantsvea


Kommentarer
Postat av: Ingrid Nandrup

Hej Karin
Roligt att läsa om dina äventyr och det gläder mig verkligen att det "bubblar" i dig av lycka! Sannolikhetslära, kalkyler och logaritmer har jag en gång läst och sedan lyckligt glömt!
Ha det fortsatt roligt!
Ingrid

2012-09-20 @ 11:55:18
Postat av: Inger Nordén

Hej Karin
Låter som kraven är högre än i våra gymnasieskolor eller ? Jag förstår dina huvudbryn men så är ju livet, fyllt med nya lärdomar. Hoppas du fått nya kompisar och har en fritid också som är fylld med annat än logaritmer och integralfunktioner.
ha det gott
Inger N

2012-09-21 @ 11:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: