Roly poly

Jag har gått och blivit med en till bror som sagt, det är skojsigt! Han hade sin välkommen hem fest för några dagar sedan, det var himla roligt det! Speciellt att träffa alla hans komisar! :)
 
Jag har haft en mycket produktiv och effektiv dag idag tycker jag. Vaknade och skypeade med la familla för några timmar. Pratade om ditten och datten, himla spännande, det ska komma en tjej från kiwiland och bo hos oss :) Så himla spännande, jag svimmar lite! Hon kommer om en vecka och ska bo hos oss i 6 månader innan hon flyttar till en annan familj i stan och vi får deras. Så när jag kommer hom har jag en ny syster där hemma! Är så himla spännnande alltså, jag kan säga det en gång till om ni inte uppfattade att jag tycker det ska bli skojsigt som in i bomben! Gaaah, så kul!
 
Jag blev påmind om att jag ska komma hem någon gång om lite drygt 6 månader och behöver boka biljett. Det känns en aning avlägset hahaha.. men det ska göras det också :) Väljas kurser inför  2an ska också göras, skriva rapporter till Rotary hit och dit.. har inte skrivit novembers eller decembers, så gjorde det idag.. Skickat en hel drös email och bakat supergod Roly Poly med Granny. Det är supergott och enkelt!
Jag har köpt mig en fin kokbok, My Own Kiwi Favourites, som man kan fylla i egna favoritrecept, så nu ska här bakas :) 
 
Ja, det är dagens lista på vad jag gjort. Nu ska jag hjälpa till med maten innan jag tänkte spela lite piano. Imorgon ska jag springa lite, samt umgås med fina Lisa.
Ha det gött!
 
Karintantsvea
 
 


Kommentarer
Postat av: MaPa

Bravo! Det brukar kännas skönt att få "måsten" avklarade så man kan lägga undan dem och använda energin till roligare saker.

Kram

2013-01-13 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: