Påsklov

Jag har lov. Det är bra. Jag myser runt i min rosa fluffiga morgonrock och lyssnar på bra musik när jag inte tittar på film=b.e.h.ö.v.l.i.g.t!
Sedan är det en annan femma att verkligheten ser ut som så att lov från skolan, med dagens mått och bestämmelser och system, inte betyder att man har tid att glömma skolan och bara leka, utan snarare innebär att man äntligen får tid till att plugga. Knäppt. 
 
Jag cyklade i alla fall till och från storbyn idag: Hej alla tussilago, ni gör människor glada! Weeehoo
Har spännande saker inplanerade i dagarna framöver ska jag säga er, för plugget får behärska sig lite och vänta på sin tur. Bilköra i alla dess former, renovering och piff av rum (suuuuuperkul och kommer bli sååååå fint så jag vill svimma lite), sjungning i olika konstellationer, eventuellt lite kalas, filmtittandes i maassssor och promenixande. 
 
Träffade en obekant kvinna idag som fick mig att stanna upp och peppa till på livet. Av oklar anledning diskuterade vi framtiden och hon sade att jag bara måååste följa mina drömmar och våga chansa till typ 379 procent, för annars blir det inte mycket till livet. ojdå. okej. jag lovar! I know it's true och har hört det så många gånger förut, men tycker det är lika häftigt varje gång. Det är vid tillfällen som idag, då man minst anar det, men kanske behöver det som mest, som någons röst fastnar i hjärtat och hjärnan som en liten fin hejaklack. Det är fint det. Det är liksom väldans lätt att tänka att man tror på sig själv och innerst inne veta till hundra vad man vill och hur, men hu vad mycket mod och knasighet det krävs för att man ska våga lyssna på sig själv ibland, och jätteenorma öron för att höra... MEN idag gav hejaklackskvinnan mig pepp, så nu jäklarns! :)
 
Jag ska börja med att titta på filmen The Experiment som är baserad på en verklig sociopsykologisk undersökning som gjorts någonstans i världen någon gång. Man stänger in massa "vanliga" människor i ett fängelse och ser vad som händer. Spännande, jag vill se vad som händer så hejdå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: